Punca Sebenar Kemalangan Maut Di Federal Highway

on Monday, April 22, 2013






Satu kemalangan ngeri yang melibatkan kematian telah berlaku di Federal Highway pada jam 4 pagi semalam.Berita yang keluar dalam tv menyatakan kemalangan itu melibatkan 2 buah kereta dan beberapa buah motosikal.

Mari kita dengar cerita punca sebenar kemalangan yang diceritakan sendiri oleh salah seorang mereka yang terselamat :

 " Ni ha aku cerita camne leh eksiden. Member aku 3 orang rantai putus.Then berhenti di laluan kecemasan.Time tolak moto yang rantai putus tu sorang member aku nampak dah kereta terhuyung-hayang atas jalan. Dia suruh kawan-kawan aku semua elak tapi tak sempat. Hanya sorang je yang sempat yang nampak kereta tu. Then ada sebiji kete lagi benti tengah jalan sebab nak elak kenderaan lain gilis mangsa yang tercampak ke tengah jalan.Lepas tu datang beberapa moto rempuh kereta tadi tak sempat nak elak."

Dengar nya kereta yang terhuyung-hayang tu memandu dalam keadaan mabuk/mengantuk. Apa-apa pun semua telah tejadi mari sama-sama kita sedekah kan Al-Fatihah kepada mangsa yang juga saudara Islam kita. Takziah kepada keluarga.

janganlah kita membawa kenderaan dengan keadaan yang tidak waras (mabuk). kerana boleh membahayakan keselamatan sendiri dan orang lain.. renung-renungkan lah....

(sumber : Busuk.org)
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© JomLepak! Blog All Rights Reserved