Tabung Mangsa Bot Ekspres Belaga

on Friday, May 31, 2013




SIBU: Orang ramai yang ingin menghulurkan sumbangan bagi membantu mangsa bot karam di Belaga boleh menghulurkan sumbangan ke Tabung Mangsa Bot Ekspres Belaga di Pejabat Residen Sibu.

Residen Bahagian Sibu Sim Kok Kee berkata, orang perseorangan, pertubuhan, agensi awam dan swasta, badan korporat dan dermawan di bahagian ini boleh menghulurkan sumbangan atau derma mereka ke tabung terbabit.

“Orang ramai boleh menghulurkan derma atau sumbangan mereka ke tabung ini bermula 31 Mei hingga 30 Jun,” ujarnya pada satu sidang media, petang semalam.

Hadir sama ialah Timbalan Residen Bahagian Sibu Dr Zufar Yadi Brenden Abdullah.

Menurut Sim, orang ramai boleh menghulurkan sumbangan dalam bentuk wang tunai atau cek di Pejabat Residen Sibu di Tingkat 9, Wisma Sanyan pada waktu pejabat.

Di samping itu, katanya, orang ramai juga boleh menghulurkan sumbangan mereka di Pejabat Daerah Kanowit dan Pejabat Daerah Sela-ngau.

“Ramai pihak yang prihatin serta ingin menghulurkan sumbangan bagi membantu mangsa bot karam tetapi tidak tahu saluran yang betul.

“Oleh itu, mulai esok (hari ini) mereka boleh menghulurkan sumbangan tersebut kepada Tabung Mangsa Bot Ekspres Belaga untuk disalurkan kepada mangsa yang terlibat,” katanya sambil menambah Pejabat Residen di sini hanya membantu mengumpul derma daripada orang ramai.

Pejabat Residen Sibu, jelas Sim, tidak terlibat dalam pengagihan derma kepada mangsa, sebaliknya kerja-kerja pengagihan ini dilakukan oleh Pejabat Residen Kapit.

Untuk pertanyaan lanjut mengenai tabung ini, boleh menghubungi Pejabat Residen Sibu melalui talian 084-321963, 084-332581 dan 084-330202.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© JomLepak! Blog All Rights Reserved