5 Perkara Wanita Suka Tapi Lelaki Benci

on Monday, June 3, 2013


Kadang-kadang banyak wanita kat luar sana tak tahu, perkara yang lelaki benci tentang wanita. Hal ini boleh menyebabkan hubungan percintaan tidak kekal lama dan berpanjangan. Oleh itu. setiap wanita yang bercinta hendaklah mengetahui perkara - perkara yang tidak disukai oleh pasangannya. Berikut merupakan antara perkara – perkara yang kurang digemari oleh lelaki, walaupun bukan semua dalam kalangan lelaki yang tidak suka tetapi majority.
1. Menonton Drama Bersiri yang Romantik
Kebanyakan lelaki kurang berminat untuk menonton drama bersiri lebih – lebih lagi cerita yang romantik, kalau anime bolehlah. Kebanyakan perempuan amat suka menonton cerita yang berunsurkan romantic atau percintaan lebih – lebih lagi cerita Korea.
2. Membaca Novel Romantis
Perempuan mempunyai sifat kelembutan yang lebih besar dibanding lelaki sehingga dia minat membaca novel romantis atau mendengar lagu - lagu cinta. Namun kebanyakan lelaki lebih suka membaca buku yang penuh aksi dan pertarungan seperti komik ( lebih kepada gambar, senang nak faham.
3. Bergosip
Sebenarnya perempuan dan lelaki suka membicarakan hal orang lain ketika sedang berkumpul dengan teman-teman. Namun, tidak semua lelaki sedemikian, kalau berkumpul dengan kawan – kawan pun mesti bercerita mengenai perkara – perkara yang lebih kepada hobi. Sebaliknya wanita pula suka bercerita mengenai orang lain tanpa tahu kepastiannya.
4. Ambil Berat Penampilan
Sebahagian besar lelaki tidak terlalu mengutamakan penampilan. Pakai kemeja, seluar panjang dan mungkin jam tangan sebagai aksesori itu sudah memadai. Sedangkan bagi perempuan, penampilan adalah segalanya kerana senang dipuji sehingga mereka menghabiskan waktu cukup lama untuk bersiap.
5. Bermain Bersama Anak Kecil
Perempuan memiliki naluri keibuan sehingga mudah bagi mereka mendekatkan diri dengan anak kecil. Sedangkan lelaki umumnya kurang minat bergaul dengan anak-anak. Lelaki kurang suka bermain, memanjakan anak, kerana mereka tidak ingin memperlihatkan sifat kelembutannya.

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© JomLepak! Blog All Rights Reserved